23 Aug 2010

Fødselsdag wuhuu

Hadde først tenkt å lage et innlegg om bursdagen min og alt det der, så hadde jeg tenkt å kombinere det innlegget med at jeg var i bursdagselskap til Alexandra fra Tyskland, som også er utvekslingsstudent i Ludhiana. Men så ble det ikke noe av, og i går var vi i enda et bursdagsselskap til dattera til søskenbarnet til Jaggu. (min vertsmammaaa) Tror faktisk BURSDAGSSELSKAP er det beste ordet for disse sammenkomstene, ettersom de ikke akkurat har vært noen "heftige fester" for å si det sånn. Her feires bursdager familieselskap/venneselskap kombinert. .. På bursdager (som de fleste andre dager, bare med høyere sukkerinnhold) spiser man. Mat hele tiden. Veldigveldig mye mat! Kan ikke få sagt det nok.

07. August
Såå, det vi (familien og jeg, that is) gjorde på 18årsdagen min var stort sett å spise. Spisespisespise. Greit, vi gjorde litt andre ting også. Fikk en lyseturkis Salwar Kameez i gave. Rosa detaljer, sølv, gull og rundinger. Hehee.
Umm, vi gikk litt rundt på et kjøpesenter. Men bare for å gå av oss mettheten sånn at vi kunne spise mer.. uhm jaa.
Kakene her er egentlig som kakene hjemme; toppingen er som regel bedre enn selve kaka. Kaka er der bare for å "vanne ut" toppingen tror jeg. Sånn kjedelig, tørr greie i kjernen av krem og KREMroser (marsipan!?)
Det er tradisjon her at alle familiemedlemmer skal mate den som fyller år med kake. Det skal helst fotograferes, så det blir dermed noen merkelig øyeblikk der man sitter og gaper med en skje med kake i munnen og venter på at fotografen skal kløne seg til å ta bilde. Samtidig skal man smile og se i kamera. Men man får hvertfall spist mye kake! De indiske festsnacksgreiene, de er myee bedre enn "norsk snacks". De har alle mulige merkelige saker. Gulab Jamon (haha, tror det er det det heter) er favoritten så langt. Vet ikke om det er frukt, bakverk eller hvor det kommer fra, men det er hvertfall en sensasjon av en liten potetlignende sak. Jeg har ikke noe imot spising, dagen var en suksess. Apropos suksess og sånt; møtte på Business Studies læreren min på kjøpesenter. Sonia ma'm (kaller alle damelærerne for Ma'm og herrelærerne for Sir). Hun er ganske morsom. Hun slår guttene (og det gjør hun ikke sjeldent) på den mest andemoraktige måten og har noen veldig peculiar handmovements.

Velkommen tilbake til den fantastiske linjeavstanden.
Hadde forlengst bytta til blogg.no nå, hadde det ikke vært for at det sannsynligvis blir veeldig tidskrevende.

Bilde: Jaggu mater meg kake på tradisjonelt vis :D




No comments:

Post a Comment