20 Nov 2010

Cry cry

Altså, har veldig "dilla på" en hindi-sang som heter det. Mandag, onsdag og fredag tar jeg dansetimer på Sangitas Dance Studio. Flaut? Kanskje litt. Har en time fri mellom Kathak og Salsa, og da er det Bollywood Dance for småå barn. Og de øver for øyeblikket på en dans til denne sangen. Dermed hører jeg den omogomigjen i en time tre ganger i uken. Såå sjarmerende. Vurderer å skippe Kathak og delta på denne gruppen istedetfor. Mer mitt nivå. Kathak er helt sinnsykt vanskelig! Første gang trodde jeg det skulle gå ganske greit siden gruppen var en blanding av jenter fra 7-13 års alderen og damer i 40åra. 

Men nei, det er SINNSYKT vanskelig. Komplisert, forvirrende og sviiiimlende mye snurring. Håndbevegelser (fingerdetaljer) i hundervis. Og hver bevegelse har navn og en liten slags danserunde til. Umulig å forklare. Google det. Franskmannen Martin som begynte to uker før meg er kjempeflink og catcher gaanske mye up med de andre. Han er den eneste gutten på gruppa og ser dermed ut som en idiot. Jeg derimot, er ELENDIG. Kjempegøy! Det er god trening hvertfall, og underholdning for de andre danserne. 
Salsa derimot, mye enklere. Og kjempegøy, bokstaveligtalt.


Bilde: første gang på kathak, ca en mnd siden




Fra og med 26. November har jeg fri fra skolen helt til andre uka i Januar. Først er det før-eksamens-ferie. Så er det eksamenstid fram til jul. 24-29 Desember drar jeg til Dehradun på midterm orientation. Så er det nyttårsferie fram til 7-8 Januar. Dvs at jeg har en mnd med fritid. Dans tre ganger i uka er ikke nok. Har spart en veeldig tjukk bok for anledningen, men det blir ikke nok. Og jeg har lite lyst å bli stuck foran TV'n å se elendige hollywood-filmer på HBO i en måned. Vurderer dermed å joine a gym. Her fungerer det sånn at de setter opp et program for deg og du har en trener som følger etter deg og bestemmer alt du skal gjøre. Hadde jo vært gøy å prøve, bli kvitt litt "rastløshet". Også har spa-avdeling inkludert i prisen, og det gjøør jo ingenting… 

Driver å skriver et innlegg om bryllupet jeg var i forrige helg, men av "kompliserte grunner" har jeg ikke publisert det enda. Men, det kommer. Og, det bryllupet var S-Y-K-T (les: sykt dyrt).

Ønsker meg WORD til jul. Har alltid tatt word forgitt. Photoshop også. Hvordan lage header uten photoshop? Ønsker meg word og photoshop til jul. Og marsipan. 
 (Hadde jeg hatt photoshop hadde jeg lynredigert hodet mitt på en bodybuilder for å krydre innlegget. Har nemlig hørt at det eneste de fokuserer på på treningsenterene her er å ha mest mulig armmuskler. For jenter også.)

4 comments:

  1. Word og Photoshop kan vel skaffes der borte, tror ikkje du? Sjekk det du så ordna pappa resten vettu ;-)

    ReplyDelete
  2. det går sikkert ann ja, skal sjekke. Tusentakk! :)

    ReplyDelete
  3. Last ned Picasa !! :) Veldig lett å redigere bilde og lage header.

    ReplyDelete
  4. aah, takk for tipset. I would if I could.
    Problemet e internetten; T-R-E-I-G.

    ReplyDelete