24 Nov 2010

Distant dreams

Internetten min er så ekstreeemt treig nå for tiden at det krever trillebårer med tålmodighet å legge ut en blogpost. Bildene blir dermed webcamkvalitet, yuhu.
Gratulerer herved min (ikke lenger så) lille søster Nina med 16års dagen idag. Jeg glemte desverre bursdagen hennes og sendte dermed IKKE en pakke i posten. Er derfor IKKE spent på om den overlevde reisen eller ikke. Slett ikke! Og hadde jeg faktisk vært så oppvakt og snill at jeg hadde gjort det, hadde jeg selvfølgelig ikke skrytt av min generøsitet på bloggen. 

bilde: Nina & meg. Syns egentlig ikke vi ligner så mye som folk skal ha det til.

... siden det er 24. November idag betyr det at det er aaakkurat en måned til juleaften.. Også kjent som 24. Desember, som er avreise dato for The Midterm Orientation i Dehradun. Soom jeg gleder meg skrekkelig til. Jeg skal snakke norsk igjen! Med et ekte norsk menneske! Gleder meg ikke fult så mye til å måtte danse en helt umulig kathak-dans som jeg helt seriøst, helt ærlig på ingen måte kan noe som helst av. Helt alene, på en scene. Manmeet, som er en snikete YFU-dame her i byen, fant nemlig ut at jeg tok dansetimer fra Sangita (Luizas vertsmor) og forlanger dermed at jeg trer opp og viser mitt (ikke-eksisterende) dansetalent på The Midterm Orientation. Bare å sette igang å øve. Hje-eelp.

For de med internett som fungerer, trykk på denne linken for å se litt kathaaak.
 Kan ikke garantere at dette faaktisk er kathak og ikke noe annet mer eller mindre upassende, siden internetten min forøvrig er så treig at å åpne en youtube-film er en distant dream. Og hvis det faktisk eer en kathak-film, så er det bare å nyte det mentale bildet av meg som står i bakgrunnen å klønet prøver å imitere. 

Dro til "the wool market" i dag for å kjøpe et sjall. A market of ullprodukter. And everything else between heaven and earth. Lite sjokkerende returnerte jeg med fem. Tross alt er det ikke ofte vi drar til gamlebyen. Faktisk bare vært der én gang før. 10 minutter med Autorickshaw og man er i et helt annet India. Som India på 70-tallet forestiller jeg meg. Siden jeg har myee fritid forann meg den neste måneden meldte jeg meg inn i et treningssenter i dag. Programmet deres virket ganske sykt though, kommer nok til å utrydde det meste av fritid. Flott!

Bilde: et av de 5 sjallene (eheh). Typisk indisk.

3 comments:

  1. Heisann :) Tusen takk for en hyggelig kommentar fra deg. Veldig spennende hverdag du har :) Misunner deg litt varmen og kulturen nå kjenner jeg :) Blir å følge ditt liv i India jeg også :) Ha en fin dag i morgen og nyt varmen du ;)

    ReplyDelete
  2. Gleder meg veldig til du kommer hit til Dehradun, faktisk helt utrolig at jeg skal få snakke norsk med noen ansikt til ansikt. Har en følelse av at det kommer til å bli litt rart..
    Og du skal danse også!? Så gøy! Du er nok en ekte ekspert innen du kommer hit. Looking forward to it:)

    ReplyDelete
  3. @ Nina Amira
    Bare hyggelig, tusen takk :D

    @ Ingvild
    :D Ja, det e fullstendig incomprehensible! Ja, mistenke at det blir veldig merkelig. Vi har såppas forskjellige dialekte at det minska kanskje sjokket litt. Ja, hjelpes.. drive egentlig å forska på måta å slippe unna på!
    Hvis der e en ting i verden e ALDRI kommer til å bli en ekspert på så e det dans. Får bare se korsen det går 8)

    ReplyDelete