25 Nov 2010

next: Chandigarh

Var på treningssenteret for første gang i dag. Det var jo.. interessant. Før vi begynte måtte jeg veies og alle kroppsomkretser måles. Slett ikke flaut. Fire-fem mannfolk surret rundt og kommanderte treningen. Var kun damer der, siden de har separate tider for damer og unisex. Det passet meg egentlig bra, siden jeg som folk flest foretrekker minst mulig attention når jeg man svetter og peser på tredemølla. Fullstendig utslitt, så da må det vel ha vært effektivt. "Goodbye, see you same time tomorrow". Øøh.

.. Imorgen kveld drar vi til Chandigarh for helgen. Skal bo i Harmeets gamle tantes visstnok ganske lille leilighet. Vi drar dit får å utføre en eller annen religiøs greie man gjør for folk innen det har gått et år siden de døde. Hvem som har dødd? Tror det var en fjern slektning av en kusines morfars halvbrors klassekameHar møtt henne i Patiala og hun er kjempe koslig, så gleder meg til det. Og til å få oppleve enda en av Punjabs større byer. 

Siden jeg leser bøker hele tiden her borte, burde jeg kanskje prøve litt hardere å kommer over lesestoff om India. Leser bokstaveligtalt bare det jeg kommer over. Forrige uke kom jeg over TO Paulo Coehlo bøker. Den ene av rådgiveren på skolen, den andre fant jeg i hylla på dansestudioet. Veronika Decides To Die & the infamous The Alchemist. Uff. Og nå leser jeg en medical thriller. Fever, av Robin Cook. Burde kanskje begynne å lese om bøker og planlagt hvilke bøker jeg ville lese. Meen, forrige jeg gjorde det ble leselysten slukt av den lange listen. Får håpe jeg kommer over noe mer "givende" snart, hva jeg enn mener med det.. Frankly så nyter jeg egentlig å lese "dårlige" bøker, så det er jo egentlig ikke noe stort problem. Men, har lyst å lese noe "thought provoking" snart. Blablabla. 

Får slepe med meg Jagbir til universitetsbiblioteket snart og velge noe indisk. Er ikke vits å kjøpe bøker her, det er kanskje billig men blir ufyselig dyrt å ta med til Norge. Trenger heller ikke fler utgifter. Føler meg som en stor snylter nå som jeg ikke har egen inntekt. Synd det er så mye spennende å kjøpe her. Å kjøpe klær er mye gøyere her enn i Norge. Mye billigere, myyyyyye større utvalg og skreddere på hvert gatehjørne som tar halvparten av prisen på en cappucino i Norge for å sy eller omsy tre-fire plagg. Kjøpte en halvsydd Salwar Kameez på min all time favorite shop i Ludhiana for noen uker siden, men har enda ikke fått den sydd. Den er fantastisk. Men dyyr, nesten 300 kr. 


bilde: min nye, uferdige salwar kameez.
dupatta, kameez/kurti og salwar

2 comments:

  1. Vet ikke om du vet det. Men å sende bokpakker hjem til norge er veldig billig. Så lenge det kun er bøker i de slipper du betale toll..=)

    ReplyDelete
  2. aah, har hørt om nokke sånt! Tenkte på at det blir dyrt å ta med i kofferten e, siden overvekt på flyet e d-y-r-t.

    Hmm, så uten toll blir det da veldiig billig eller bare billigere? Ditta skal e undersøke. Takk for tipset!

    ReplyDelete