12 Dec 2010

Brigadeiro

Det nærmer seg midterm orientation(/jul). Og jeg kan fortsatt ingen hel (ikke halv engang) dans. Det er faktisk ikke innbilling; jeg ER virkelig elendig på koreografi. Altså å huske masse random steps uten å se på noen. Hmm, får bare se hvordan det går. Fordelen med å være alene er at om man glemmer dansen kan man bare gjøre noe tilfeldig uten at noen oppdager det. 

 Først skulle jeg danse den superkompliserte. Så ombestemte danseinstruktøren seg. Så ombestemte hun seg igjen. Den jeg liksom skal lære på 12 dager nå er en blanding av Kathak og jazz. Ehehe. Hopping, snurring og eleganthet på et ben. 

Luiza "overnattet" natt til idag. Vi lagde (hun lagde, mens jeg stod på kjøkkenet) en brasiliansk tradisjonell "sweet"; brigadeiro. Høres litt tvilsomt ut, men det er bare gammel melk med sjokoladepulver som røres rundt i ei steikepanne en stund. Sort of. Klissete, søtt og faktisk veldig godt. Sikkert enda bedre med is til.. 





BTW: Vi har (pappegøyer og) ekkorn i hagen og i vinduskarmen.

No comments:

Post a Comment