5 Dec 2010

1/2

Ikke å ha forlatt huset mer enn 1 gang på en uke, gjorde det til en ekstra fantastisk opplevelse å dra til markedet i går. Bortsettfra at jeg ikke kunne spise Gol Gappas. Som er noe av det beste i verden. Emm, det er noen slags runde små saker en.. glem det.. kan heller ta med bilder på markedet neste gang, er ikke vits å prøve å forklare med ord. 

.. Etter lunsj idag fant Ripu og jeg ut at vi virkelig hadde lyst på apelsinjuice. Siden kartongjuice så og si aldri er å finne i kjøleskapet her, tok vi ut 12 mandariner og gikk til verks. Heldigvis hadde vi en juicemaker i boda (den boda har ALT..) Så etter å ha skvist mandariner i en halvtime satte vi oss i hagen og drakk nypresset juice








 GRØNNSAKSSØNDAG. Siden Harmeet er i Delhi, måtte Jaggu og jeg dra til grønnsaksmarkedet på scooter. Hver søndag er det stoore grønnsaksmarkedet åpent. Grønnsaksmarkedet er et magisk sted, I'm telling you. MAGISK. Med x-antall bagger fulle av frukt og grønt var det ikke langtifra vi kjørte rett i en av Punjabs fem elver (som nå ha tørket fullstendig inn og bare er en lang grop..)




 HALVVEIS. Idag er det akkurat 5 mnd igjen av utvekslingsåret. Nøyaktig halvveis. 
Helt uvirkelig at jeg bare er halvveis og at jeg allerede er halvveis! Blandede følelser ja. Fikk en mail av YFU idag, som sa at innen 10. Desember må jeg ha bestemt meg om jeg vil avslutte programmet i slutten av Mars, eller om jeg vil bli to ekstra måneder og jobbe frivillig. 

Har fra begynnelsen av vært bestemt på å gjøre social work delen også. Men, må innrømme at å se svart på hvit muligheten for å dra hjem allerede i slutten av Mars virkelig gjorde meg bevisst at der faktisk er et valg. Then again, jeg kan velge å dra hjem når som helst. Eller til Danmark. Eller Etiopia. 

For meg er har det hele tiden vært en selvfølge å bli de to siste månedene. Først og fremst fordi YFU ikke engang informerte meg om at der var et valg før jeg allerede var i India. Æh. Men, det høres jo utrolig spennende ut, så det har jeg ingen planer om å gå glipp av! Kommer nok likevel til å trippe nervøst rundt de neste 5 dagene. Som et myggstikk bak kneet. Etter det er det jo "forsent". 


bilde: reiseruta for 7. Mai. 
Lander i Norge for første gang på 10 mnd klokka 16:15

2 comments:

  1. Wey, me me e de 5 måneda og nokken uke til foreldra mine kommer bort også ska vi dra hjem ilag:D

    Den juicen så goood ut! homemade ^^

    ReplyDelete
  2. Herlig da! Skal dokke reise rundt eller til et spesielt sted først da eller?

    Det va den :D Smaka ekstra godt når man har skvist dem i tre kvarter.

    ReplyDelete